Lagekostenmaatschappij Ryanair opent deze winter een basis op de luchthaven van Milaan Malpensa. Dat meldt de krant Eco di Bergamo, op basis van goedgeplaatste bronnen. Het zou – na Bergamo – de tweede Milanese basis zijn en ondertussen al de twaalfde basis in Italië.
Volgens de krant zou Ryanair drie dagelijkse vluchten naar Londen Stansted beginnen en dagelijkse vluchten naar Madrid en Napels. Die laatste zou trouwens een nieuwe bestemming zijn voor de Ieren. Het is niet de eerste keer dat Ryanair slots probeert te versieren in Malpensa, maar onder andere door capaciteitsproblemen draaiden de vorige pogingen steeds op niks uit. Tijdens de werken in Bergamo maakte Ryanair wel tijdelijk gebruik van de luchthaven van Malpensa.
De nieuwe vluchten zouden een rechtstreekse concurrentie betekenen voor easyJet, die met haar basis in Malpensa naar meer dan vijftig bestemmingen vliegt in Europa, Noord-Afrika en Israël. De Britten vliegen onder andere naar Brussels Airport.
Ik berijp echt niet waarom mensen met Ryanair vliegen.
Omdat het vaak/bijna altijd de goedkoopste is?
vb. Vorig jaar ben ik naar BCN gevlogen vanaf BRU. Keuze genoeg qua airline. FR was destijds 50eur goedkoper (heen+terug) dan eerstvolgende SN. We waren met 8 personen. Maakt een klein verschilletje van 400eur…
En bent u zo genereus om steeds en overal voor die 8 personen te betalen?
Laat ons eerlijk zijn: ze zijn vaak een paar tientallen euro goedkoper op een heen-en-weer’tje, dat klopt inderdaad, MAAR is dat dan zo belangrijk dat u niet meer kijkt naar de uurregeling, gebruiksONgemak, het geleuter en gezaag op de grond en in vlucht?
Liften van de luchthaven naar uw verblijfsadres is ook goedkoper dan een bus, trein of godbeterd een taxirit. Doet u dat ook dan? En steeds de 1 euro burger gaan eten bij Mac Donald ipv eens een tappasbar binnen te stappen?
Hemeltergend hoe bij een vakantie de vlucht steeds zo goedkoop mogelijk moet, terwijl die 20, 30, of zelfs 50 euro echt het verschil niet maken op een weekje Barcelona toch, als u eens ter plaatste sowieso honderden euro uitgeeft aan allerlei dingen die u ook niet echt nodig hebt….
Thuisblijven en Barcelona op YouTube bekijken is de allergoedkoopste los codt vakantie de er is, natuurlijk.
Er werd gesteld dat men niet begrijpt waarom men met FR zou willen vliegen. Ik gaf hier enkel een gepast antwoord op.
-Uurregeling was ideaal (2x avondvlucht)
-Gebruiksongemak? Geleuter en gezaag? Als je als jongere op vakantie gaat kan het je niet schelen of je al dan niet een loopbrug hebt tot aan het vliegtuig, al dan niet een tombola en andere reclameboodschappen te horen krijgt, de service in het NL, FR of EN is, etc. En al zeker niet als dit voor een korte afstandvlucht is.
Het gaat erover om zo veel mogelijk met zo weinig mogelijk te doen. Lijkt me nu toch niet zo onredelijk? Dus die 50euro maakt echt wel een verschil als je weet dat we op 3 nachten/3 dagen maar 250eur hebben uitgegeven pp; vlucht, verblijf, eten, drank en excursies inbegrepen.
Mind you, ik zal altijd voor ‘premium’ carriers kiezen als ik zelf kan. Maar er zijn genoeg mensen op de aardbol die voor de goedkoopste kiezen. Anders was er nooit sprake geweest van FR, U2, DY, WN, enz.
Ik begrijp echt niet waarom mensen niet begrijpen dat mensen met Ryanair willen vliegen.
Hoe je mensen zo zot krijgt om hun leukste periode van het jaar te laten starten en eindigen aan boord van een maatschappij waar echt elke verstrooidheid meteen keihard afgestraft wordt in cash, is mij inderdaad een raadsel.
Enig idee hoeveel goed voorbereide toeristen zo al voor verrassingen komen te staan zijn bij hun terugvlucht? Bagage net te zwaar (die geschenkjes voor vrienden en familie weet u wel?), iets te laat gedacht aan de checkin (tja, bij ryanair sluit die reeds vele uren voor vertrek), boarding pass niet afgedrukt (damn, geen printer in het aparthotel), kindje net verjaard ter plaatse (tja, nu is het geen baby meer natuurlijk) etc.
Niemand aanvaardt dergelijke praktijken TIJDENS zijn verblijf van hotels, restaurants en attracties, maar voor het vervoermiddel erheen kan blijkbaar echt alles, zo lang het maar veilig blijft en een paar tientallen euro goedkoper is.
Ik ben iemand die dagelijks bezig is met luchtvaart. Ik weet waarop ik moet letten, en al zeker bij ‘maatschappijen als’ Ryanair.
90miljoen (!) mensen -dat is elke inwoner van België en Duitsland samen- vlogen vorig jaar met Ryanair. Denk je echt dat elke persoon zo’n problematische vlucht ondervonden heeft?
Vanaf 9 personen kan je bij SN genieten van een groepstarief. FR is vaak goedkoper, maar als je bij SN in promotie (vroegboekactie) koopt is dat anders: dan vlieg je effectief voor 79EUR naar Berlijn of voor 69EUR naar Lissabon. De laatste keer dat we met FR vlogen was dat omdat ze de enige waren met een rechtstreekse vlucht naar Bari vanuit België. We boekten toen zogenaamde ‘reserved seats’ (wat op dat moment de hoogste ‘reisklasse’ was). Wie, van alle passagiers, mocht zijn handbagage tussen zijn benen wringen gedurende twee uur? Inderdaad, ik, in de ‘reserved seat’. Mijn laptoptas (mijn enige handbagage) moest tussen mijn benen. Daar betaal je dan 20EUR extra voor.
Enig idee wat voor (financieel) voordeel dat heeft? Of is er geen regel dat je sowieso -ik zeg maar iets- 10% korting krijgt in groep?
Zoals ik al zei, zal ik zelf altijd voor ‘premium’ carriers gaan. Maar in groep beslis je niet alleen (lees: kan je niet altijd verantwoorden waarom je meer voor (bijna) hetzelfde zou betalen).
Lomme en alle anderen, weet je wat ik nou echt niet begrijp? Dat er nog steeds zo’n kortzichtige mensen bestaan zoals jullie. Jullie zijn zo’n typische kereltjes die nog in de ‘faam’ van Sabena en Brussels Airlines geloven en ‘alle maatschappijen zonder een dikke nek’ haten. Jullie geloven ook nog steeds in alle nonsens dat de kranten jullie voorschotelen… Word eens wakker en aanvaard de realiteit! De Ryanair van nu is al lang niet meer de Ryanair van 10 jaar geleden.. Alle grootste klagers zijn meestal degene die nog nooit met Ryanair gevlogen hebben.. Heel zielig. Ik ken heel veel mensen, zowel vrienden als familieleden die bij Ryanair werken. Ze hebben nog nooit eerder zo graag bij een maatschappij gewerkt, en JA er zitten ook mensen bij die bij jullie SN gewerkt hebben en FR veel toffer vinden! Geloof het of niet maar ze verdienen ook veel meer geld bij FR! Stop eens met alle mediageile mensjes te geloven en altijd maar over alles te klagen.. Zieligaards