Stakingsactie in de luchtvaartsector van 6 tot en met 9 februari informatie voor klanten en passagiers

In Frankrijk lanceerden meerdere vakbonden een stakingsaankondiging voor acties in de luchtvaartsector van 6 tot en met 9 februari. Air France doet al het mogelijke om de operationele impact van deze staking te beperken en de klanten zo vlug en efficiënt mogelijk te informeren.

Air France verontschuldigt zich bij de klanten voor deze onregelmatigheden in de dienstregeling en de moeilijkheden die deze staking kunnen veroorzaken in de Franse luchtvaartindustrie.

Klanten worden onmiddellijk verwittigd door Air France
Bij annulaties, vertragingen of andere verstoringen zal Air France de klanten meteen informeren, dit gebeurt telefonisch, per SMS of per e-mail.

Om persoonlijk geïnformeerd te worden adviseert Air France om de contactgegevens door te geven zodat men tijdens de reis bereikbaar is (GSM nummer en e-mail adres).

Passagiers kunnen hun contactgegevens doorgeven via www.airfrance.be, via de mobile sitehttp://mobile.airfrance.be, iPhone, Android en Blackberry applicaties,in “Beheer uw reserveringen”.

Deze service is volledig gratis en is wereldwijd beschikbaar voor alle klanten. Deze confidentiële informatie zal uitsluitend gebruikt worden in geval van vluchtverstoringen.

Vluchtinformatie raadplegenVluchtinformatie voor dezelfde en de volgende dag is beschikbaar:

Last minute vertragingen en annuleringen zijn mogelijk

Air France doet al het mogelijke om het vluchtschema aan te passen in functie van de deelnemingsgraad van werknemers aan deze staking. Zij zijn niet verplicht de maatschappij in te lichten over hun intenties, daarom kunnen er last minute vertragingen.

Data van vluchten veranderen en informatie raadplegen

Klanten die vertrekken tussen 6 en 9 februari kunnen hun reis veranderen of later plannen. Concrete informatie hierover is beschikbaar op www.airfrance.be.

Op vrijdag 3 februari zal Air France de vooruitzichten voor maandag 6 februari publiceren op de website.