Brussels Airlines vervangt in 2018 en 2019 deel langeafstandsvloot

In 2018 en 2019 zal Brussels Airlines een deel van de langeafstandsvloot vernieuwen. De maatschappij gaat zeven van de tien A330’s vervangen door nieuwere A330-300’s. Ook de cabine zal worden vernieuwd.

Vanaf eind volgend jaar en in de loop van 2019 zal Brussels Airlines zeven van haar oudere A330-200’s en A330-300’s vervangen door nieuwere A330-300’s. De leasetermijn van zeven toestellen loopt dan ten einde.

De A330-300’s die dan aan de vloot zullen worden toegevoegd hebben een hogere maximum takeoff weight waardoor Brussels Airlines meer passagiers en vracht zal kunnen vervoeren. Nu is de maatschappij regelmatig gelimiteerd op de hoeveelheid vracht die ze kan vervoeren, voornamelijk op het Afrika-netwerk.

Brussels Airlines gaat ook de cabines van alle drie de klassen vernieuwen. Het gaat om business class, economy privilege en economy class. Meer details over deze productvernieuwing en configuraties volgen later.

De zeven A330-300’s die Brussels Airlines aan haar vloot zal toevoegen zullen met Rolls Royce Trent 700-motoren vliegen. Momenteel vliegt slechts één toestel (OO-SFX) met de motoren van deze fabrikant. De andere negen A330’s vliegen met motoren van General Electric (drie toestellen) en Pratt & Whitney (zes toestellen).