Air France presenteert nieuwe dochtermaatschappij JOON

Air France heeft vandaag haar nieuwe dochtermaatschappij voorgesteld. Het nieuwe luchtvaartproject van de maatschappij werd tot nu toe ‘Boost’ genoemd, maar krijgt nu een definitieve naam: JOON. De maatschappij start vanaf oktober 2017 met vluchten vanuit Parijs.

Een luchtvaartmaatschappij gericht op millennials. Met haar nieuwe dochtermaatschappij JOON wil Air France zich vanaf deze winter voornamelijk richten op de 18- tot 35-jarigen. JOON moet voldoen aan de verwachtingen van het jonge werkend cliënteel in de samenleving wiens leven draait rond digitale technologie. JOON wordt volgens Air France zeker geen lowcostmaatschappij aangezien het gelijkaardige producten en diensten zal aanbieden zoals bij Air France.

Vanaf 29 oktober moet JOON starten met middellange vluchten vanaf Parijs CDG en zal tegen de zomer van 2018 ook langeafstandsvluchten aanbieden. Voor de middellangeafstandsvluchten zal JOON gebruiken maken van A320-toestellen, voor de langeafstandsvluchten worden dat A340- en A350-toestellen.

Voor haar branding gebruikt JOON ‘elektrisch’ blauw die symbool moet staan voor de dynamische aanpak van de maatschappij, de lucht, de ruimte en reizen. De naam JOON is volgens Air France krachtig en internationaal en een die alle mensen ter wereld moet aanspreken.