Léon Verhallen van Brussels Airport wint marketing award

Op de World Routes Marketing Awards in Barcelona is Léon Verhallen, Head of Aviation Marketing bij Brussels Airport Company, beloond voor zijn werk van het afgelopen jaar waarin zijn team een resem nieuwe airlines naar Brussels Airport kon lokken. Het is voor het eerst dat een award ook wordt uitgereikt aan individuele personen.

Gisteren werden in Barcelona de jaarlijkse World Routes Marketing Awards uitgereikt. Luchthavens die het afgelopen jaar serieuze stappen vooruit hebben gemaakt qua route-ontwikkeling komen in aanmerking voor de awards, die door een jury worden uitgereikt.

Zo werd Vancouver Airport dit jaar de grote winnaar. De Canadese luchthaven kon de groei van haar aantal passagiers vorig jaar verdubbelen naar 9,7 procent voor een totaal van 22,3 miljoen passagiers. De luchthaven kon tien nieuwe luchtvaartmaatschappijen aantrekken en acht nieuwe routes.

In de andere categorieën (onder 4 miljoen passagiers, 4-20 miljoen passagiers en meer dan 50 miljoen passageirs) wonnen respectievelijk Nürenberg, Praag en Singapore.

Voor het eerst werd er dit jaar ook een nieuwe categorie geïntroduceerd om individuele personen te vieren die een uitstekende bijdrage hebben gemaakt aan route-ontwikkeling. Head of Aviation Marketing bij Brussels Airport Company, Léon Verhallen, mocht die prijs als als eerste wegkapen. Brussels Airport kon onder zijn leiding het afgelopen jaar zes nieuwe luchtvaartmaatschappijen aantrekken en zeventien nieuwe bestemmingen, waaronder Shanghai en Hong Kong.

“Dit is een heel speciale award voor mij. Het is mijn dertigste jaar in de luchtvaart, maar dit was alleen mogelijk door de verschillende teams waarmee ik heb samengewerkt. Ik heb vele jaren in Amsterdam gezeten en de afgelopen dertien jaar in Brussel. Ik ben trots om met zo’n fantastische mensen te hebben mogen samengewerkt,” zegt Léon Verhallen.