Vlucht TB161 van Brussel naar Punta Cana is na iets meer dan een uur na het opstijgen terug in Brussel geland. Het toestel keerde terug na een probleem met één van de wielen. Na een technische stop in Brussel is het toestel terug richting Punta Cana kunnen vertrekken.
De OO-LOE, een B787 van TUI fly, was om iets over 13 uur opgestegen naar Punta Cana toen het toestel stopte met klimmen op een hoogte van 25.000 voet. Het toestel vloog daarbij volgens de geplande route naar Engeland, waarna het rechtsomkeer maakte naar Brussel. Het toestel landde op baan 25L met begeleiding van de brandweer. Nadien parkeerde het toestel op één van de remote posities.
Eenmaal daar werd een wiel en een rem van het landingsgestel vervangen. Dat duurde in totaal zo’n 2 uur en half en om iets over 18 uur kon het toestel dan uiteindelijk terug opstijgen richting Punta Cana.
Alweer. Door dit probleem hadden wij 2 uur vertraging in Santo Domingo 23 april 2019
zo ziet u dat ook de B787 een slecht vliegtuig is , er staan er zeer veel aan de grond wegens technische
probleemen . bij elke maatschapij….. staan er aan de grond . is ook een probleem vliegtuig altijd iets .
Bij elke maatschappij staan elke dag wel enkele toestellen van elk type aan de grond voor gepland of onvoorzien onderhoud (problemen) – en dan vaak vooral wachtend op wisselstukken…dat duurt het langst – dat is niks nieuws of ernstigs, dat is in luchtvaart ‘business as usual’ ;). Stel alleen vast dat het bij sommige operators blijkbaar wat meer voorvalt (gwn pech?) En bij sommige van de oudere 787’s vooral….ze hebben veel zorg nodig maar indien goed zorg voor gedragen echt best goed en betrouwbaar toestel hoor.
er zijn meer ongeplanden dan anders . al zeer veel gevlogen met de 787 en 8 op de 10 keren is er iets . dus zijn toestellen dat onbetrouwbaar zijn en veel ongeplande problemen .