Air Antwerp, de regionale luchtvaartmaatschappij die binnenkort vanuit Antwerp Airport lijnvluchten zal aanbieden, heeft een eerste vliegtuig. De Fokker 50 vloog vandaag van Malmö naar Antwerpen. Air Antwerp heeft een aanvraag voor een vliegvergunning (AOC) lopen bij de federale overheidsdienst Mobiliteit. De Fokker 50, met registratie OO-VLS, zal enkele dagen in Antwerpen vertoeven in het kader van die procedure.
“Qua logo hebben we gekozen voor een design dat een hand symboliseert, waarvan de vingers als het ware een vleugel vormen”, aldus Johan Maertens, CEO van Air Antwerp. Hij voegde eraan toe: “Het is op dit ogenblik nog niet mogelijk te zeggen wanneer we precies onze AOC zullen ontvangen. Het vervullen van de nodige formaliteiten verloopt evenwel mooi volgens plan. Ons team werkt naarstig verder aan de voorbereidingen voor de opstart van de eerste vluchten.”
Air Antwerp, de nieuwe vliegtuigmaatschappij die gevestigd is op de Antwerpse luchthaven, hoopt in het najaar met lijnvluchten van start te kunnen gaan. De aandeelhouders zijn KLM en het Ierse CityJet. De maatschappij wil een aantal interessante nichemarkten bedienen. Air Antwerp gaat ook zelf tickets verkopen. Vanaf wanneer dat het geval zal zijn en om welke bestemmingen het gaat, heeft Air Antwerp nog niet bekendgemaakt.
Bij Air Antwerp zijn op dit ogenblik o.a. enkele gewezen werknemers van VLM aan de slag. Zij helpen bij de voorbereidende werkzaamheden.
ze moeten het afkeuren zo een vliegtuig oude rommel zo te horen 30 jaar . vluchten vanaf antwerpen gaan max 1 uur zijn dus weg en vluchten verbieden .als ze amsterdam / brussel willen afscha…… dan moet antwerpen TOE voor de uitstoot 99% korte vluchten dus weg met antwerpen dan .
Het betreft Fokker 50’s, die zijn zelfs in 2019 nog zeer zuinig te noemen. Amsterdam – Brussel wordt zeker niet afgeschaft, er worden soms 737-700’s ingezet van KLM zelf ipv KLM Cityhopper.
Wanneer je er niks van kent dddd kan je beter zwijgen over het toestel.
Man man , leer eerst eens deftig schrijven alvorens zo een onnozele praat te verkopen!
Waarom zou men deze vluchten moeten afkeuren/verbieden? Weer iemand van één of andere groene actie groep tegen vliegtuigen/luchthavens zeker!
Weer zo’n groene fundamentalist, luchthaven hater, die dan zelf lustig met de houtkachel en openhaard de buurt onleefbaar maakt bij windstil of mistig weer. De Fokker 50 is ondanks de relatieve leeftijd, geen zware vervuiler, niet qua uitstoot en niet qua geluid.
Ik woon letterlijk op 300 meter van de luchthaven. Ik zie vanaf mijn balkon de tarmac. Ik hoor en zie de vliegtuigen opstijgen en landen. Ik neem heel graag het vliegtuig in Antwerpen omwille van de snelheid waarmee je er de controles bent gepasseerd. Ik moet slechts 45 minuten op voorhand thuis vertrekken. Kortom alleen maar voordelen aan ANR. Slechts één nadeel : regelmatig van Di klinkklare nonsens moeten lezen zoals hierboven beschreven door ‘ddddd’. Ter info ‘ddddd’ : heb onlangs nog op een vlucht van +2u30 naar ANR gezeten.
ANTWERPEN – Air Antwerp, de nieuwe regionale luchtvaartmaatschappij . Het betreft een bijna dertig jaar oude Fokker 50, die werd overgenomen van het Zweedse Amapolaflyg een goede start met zo een vliegtuig ………………..
Air Antwerp is meer dan welkom. De luchthaven in Antwerpen heeft het potentieel om te groeien, liefst ook met vluchten van +1 uur. Tijdens de Zaventemcrisis is aangetoond dat de airbussen er vlot terecht kunnen. Voor wanneer vluchten naar Lissabon en Faro?
Erg goed nieuws…
Zürich zou naast Londen een ideale bestemming worden!
In de hoop dat 🇨🇭 er deze keer weer bij is…!?
Dick
Air Antwerp is mijns inziens meer dan welkom in Antwerpen. London city moet een bestemming worden. Ik raad deze maatschappij aan in de door Tui verlaten bestemming Barcelona, dus zuidelijke richting te stappen. Wat die Fokker betreft, is in eerste instantie een goed ondehoud zeer belangrijk. Een verstandige keuze om bescheiden te beginnen en stelselmatig uit te breiden. Snel nu vergunning van Brussel. Hopelijk worden daar (weer) geen stokken in de wielen gestoken!!