De Air France-KLM Group heeft een Memorandum of Understanding getekend voor de aanschaf van 60 A220’s. Die zijn bestemd voor de vlootmodernisering van Air France. Er is eveneens een optie voor nog eens 30 toestellen.
Vanaf september 2021 plant Air France de introductie van de A220 aan de vloot. De maatschappij wil met minstens 60 A220’s de vloot van A318’s en A319’s vervangen. In totaal heeft Air France 51 van deze types in de vloot.
Ander nieuws is dat Air France tegen 2022 alle tien A380’s uit de vloot wil halen. De maatschappij wil niet investeren in een nieuwe cabine van de A380’s en kampt ook met problemen om de dubbeldekkers winstgevend in te zetten op haar routes.
A380’s kampt met problemen om deze dubbeldekkers winstgevend in te zetten op routes
dus verlies maken en na 10 jaar investeren voor nieuwe cabine , de juiste keuze uit de vloot de A380 winstgevend op veel routes is deze nooit geweest en zal het nooit worden .
Airbus A380 minst succesvolle widebody
De A380 staat momenteel op de een na laatste plaats op de lijst van meest geleverde 251 Stuks januari 2019 ( zeer slechte verkoop ) winstgevend is het niet
beste is nog altijd de B 777/300 met 1485 Stuk in gebruik januari 2019 zeer goed en betrouwbaar vliegtuig
B777/300 oke zeer zeer goed