Vrachtvolume van en naar Brussel door KF Cargo minder dan verwacht

KF Cargo, de Canadese vrachtmaatschappij die sinds 30 mei actief is op Brussels Airport, heeft de markt voor het vervoer van Canadese kreeften naar Europa licht overschat. Dat blijkt uit een interview met Air Cargo World. Het volume dat KF Cargo vervoert, is lager dan verwacht, maar zit naar eigen zeggen wel in stijgende lijn.

Toen Kelowna Flightcraft vorig jaar haar contract als koeriermaatschappij met B727’s en DC-10’s voor de Canadese post en Purolator verloor, moest het Canadese bedrijf op zoek naar nieuwe bestaansredenen. En dat heeft KF Cargo gedaan door zich te specialiseren in het vervoer van Canadese kreeften naar Europa.

Op de DC-10F’s had KF Cargo initieel gerekend om per vlucht 20 ton aan kreeften te vervoeren op een totale capaciteit van 68 ton, maar dat lijkt voorlopig te hoog gemikt. “Voorlopig ligt het volume tussen de 15 en 20 ton,” zegt Bryan Akerstream, één van de senior managers bij KF Cargo. “Maar er is een vast wekelijks volume dat blijft groeien. Het is een product met een vrij goede opbrengst.”

Ook het vrachtvolume van Brussel naar Canada “is nog niet op het punt waar we gedacht hadden dat het zou liggen,” zegt Akerstream, maar ook dat zou langzaamaan verbeteren. Vracht van Brussel naar Canada bestaat voornamelijk uit industriële onderdelen, voertuigonderdelen, modeproducten en algemene vracht.

Bron: Air Cargo World