Nieuw logo voor Air France

De visuele identiteit van Air France is veranderd – zij het lichtjes. Het nieuwe logo, dat ontworpen werd door het agentschap Brandimage, bestaat nu slechts uit 1 woord. Dat stelt Air France haar ambitie om een internationaal merk te zijn in de schijnwerpers. Meer dan de helft van de klanten van de maatschappij komen van buiten Frankrijk.

De Franse nationale kleuren (blauw, wit en rood) blijven aanwezig op de staart en romp van de vliegtuigen. Dat onderstreept dan weer niet enkel de Franse identiteit van de maatschappij, maar ook haar waarden en geschiedenis die ze voor de laatste 75 jaar liet uitschijnen.


Het oude en het nieuwe logo naast elkaar gezet

Het zeeblauw, een dominante kleur sinds de oprichting van Air France, belichaamt de historische hoofdstad van de maatschappij en haar stiptheid. Wit is de kleur van excellentie, en benadrukt het welzijn en de Franse reiservaring. Het felrode accent tenslotte geeft de merknaam energie en stelt de Franse chic en attentie voor die het personeel van de maatschappij zowel op de grond als in de lucht tentoonstelt.

In tijden van crisis wordt iedere gelegenheid om zoveel mogelijk kosten te besparen gegrepen. De veranderingen op de vliegtuigen zullen dus geleidelijk aan doorgevoerd worden. Het nieuwe kleurenschema zal op de huidige vloot geverfd worden tijdens de geplande onderhoudswerken en alle nieuw af te leveren toestellen krijgen meteen het nieuwe logo.


© Mervelet. A330 met nieuwe kleuren