Ryanair ziet de winst van de eerste jaarhelft van het boekjaar 2025 verminderen tegenover dezelfde periode vorig jaar. De maatschappij zag de nettowinst met 18 procent dalen maar het aantal passagiers steeg wel met 9 procent. De groeiprognose van de komende jaren moet ook worden bijgesteld door vertraging met de leveringen bij Boeing.
In de eerste jaarhelft van het fiscale jaar 2025. de periode april t.e.m. september, daalde de nettowinst van Ryanair met 18 procent naar 1,79 miljard euro. Ryanair moest de ticketprijzen laten zakken om de de vliegtuigen te vullen. Een ticket kostte de afgelopen 6 maanden gemiddeld 52 euro tegenover 58 euro een jaar geleden. De vliegtuigen bleven wel even vol zitten (95 procent) en het aantal passagiers steeg met 9 procent.
Ook de komende jaren wil Ryanair de vloot blijven uitbreidden maar vertraging met de leveringen van nieuwe Boeings vorm een obstakel voor de lowcostmaatschappij. Normaal verwachtte de maatschappij het laatste kwartaal van 2024 11 nieuwe B737’s geleverd te krijgen, maar voorlopig worden dat er maar 2. Boeing kampt al geruime tijd met problemen om vliegtuigen op tijd af te leveren. In het eerste kwartaal van 2025 moet Boeing daarom een inhaalbeweging maken zodat Ryanair voor het zomerseizoen van 2025 over de geplande hoeveelheid nieuwe toestellen (25) kan beschikken.